[O2] Tryb skandynawski - kilka pytań przed...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • idas
    Elegance
    • 2006
    • 828

    A czy ktos wie, czy w Golfie VI z diodami z przodu (biksenony), mozna ustawic tak, zeby diody zapalaly sie po kilku sekundach od wlaczenia silnika, a nie z wlozeniem kluczykow?
    Wiem, ze pisaliscie tutaj o normalnych swiatlach i wlasnie zastanawiam sie czy daloby rade zrobic to z diodami LED.
    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      W OI VCDS nic nie powie o swiatlach.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Hiv
        Rider
        • 2011
        • 311

        Tu chyba bardziej chodzi o obciążenie jakie powodują żarówki a LEDy raczej takiego nie generują.
        O2 skradziona - szukam nowej

        Komentarz

        • pandzik
          RS
          • 2011
          • 2254
          • Seat

          W Tourze jest poniższy zapis dot. funkcji świateł dziennych.
          Mam dwa pytania.
          1.Jaka jest różnica pomiędzy zapisami A i B? O co tu biega?
          2.Czy też moge zmienić natężenie światła w trybie świateł dziennych? Sprzedawca chyba sie nie orientuje w tej kwestii...
          No i kto mi to zrobi?

          Z instrukcji:
          „DAY LIGHT“* (światła do jazdy dziennej)
          Włączanie świateł do jazdy dziennej
          – Włączyć zapłon bez obrócenia włącznika świateł z położenia 0.
          - A

          Wyłączenie funkcji świateł do jazdy dziennej
          – W ciągu maksymalnie 3 sekund po włączeniu zapłonu dostawić włącznik kierunkowskazów
          do kierownicy i jednocześnie opuścić go i przytrzymać w dolnym
          położeniu przez co najmniej 3 sekundy.
          Włączenie funkcji świateł do jazdy dziennej
          – W ciągu maksymalnie 3 sekund po włączeniu zapłonu dostawić włącznik kierunkowskazów
          do kierownicy i jednocześnie podnieść go i przytrzymać w górnym
          położeniu przez co najmniej 3 sekundy.
          - B

          Świata do jazdy dziennej stanowią połączenie świateł mijania, pozycyjnych (przednich
          i tylnych) oraz oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
          Przy włączonych światłach do jazdy dziennej podświetlenie zestawu wskaźników jest wyłączone.

          Komentarz

          • Hiv
            Rider
            • 2011
            • 311

            Pierwszy tryb to światła dzienne do tego dedykowane. Wtedy świecą sie tylko one.
            B to tradycyjne oświetlenie które działa również w dzień czyli służy jako "światła dzienne".

            Instrukcję włączenia trybu B masz zacytowaną

            Możesz zmienić natężenie - zrobi ci to każdy kto ma VCDS i troszkę wiedzy na ten temat.
            O2 skradziona - szukam nowej

            Komentarz

            • pandzik
              RS
              • 2011
              • 2254
              • Seat

              Hiv, OK. Dzięki wielkie.

              Komentarz

              • tomy_2000
                Rider
                • 2011
                • 277
                • Octavia I combi (1U5)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                Witam czy jest możliwość włączenia tego trybu w OI ??
                MEBLE KUCHENNE www.meblefox.pl
                laurenek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...9243&highlight

                Komentarz

                • pandzik
                  RS
                  • 2011
                  • 2254
                  • Seat

                  Czy zmniejszenie natężenia do powiedzmy 50% wpływa ujemnie na trwałość żarówek?

                  Komentarz

                  • lilo
                    RS
                    • 2006
                    • 4315
                    • Mercedes-Benz

                    pandzik, Wręcz odwrotnie, wydłuża trwałość
                    Daniel

                    Komentarz

                    • pandzik
                      RS
                      • 2011
                      • 2254
                      • Seat

                      Pytam, bo spotkałem się z opinią, że zbyt duże zmniejszenie natężenie wręcz skraca ich żywot...

                      Komentarz

                      • lilo
                        RS
                        • 2006
                        • 4315
                        • Mercedes-Benz

                        Zamieszczone przez pandzik
                        ytam, bo spotkałem się z opinią, że zbyt duże zmniejszenie natężenie wręcz skraca ich żywot...
                        Nieprawda
                        Daniel

                        Komentarz

                        • pandzik
                          RS
                          • 2011
                          • 2254
                          • Seat

                          lilo, OK :

                          Komentarz

                          • kropeck
                            RS
                            • 2009
                            • 2319
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BLF 1.6 FSI 115 KM

                            To ja powiedziałem pandzik o tym, że dla żarówek nie jest wskazane zbyt niskie napięcie. Nie chce mi się pisać elaboratu, dlatego zacytuje skrót znaleziony na necie (fragment artykułu o żarówkach halogenowych - generalnie, a nie tylko samochodowych):

                            (...) Wysoka temperatura skrętki w tradycyjnej żarówce sprawia, że wolfram, z którego wykonana jest skrętka zaczyna parować. Parujący wolfram kondensuje się osadza się w chłodniejszych rejonach lampy w postaci cienkiej powłoki na wewnętrznej ściance bańki powodując jej ciemnienie. Z upływem czasu zjawisko to powoduje zmniejszenie ilości emitowanego światła.

                            W przypadku żarówek halogenowych do obojętnego gazu, jaki jest stosowany do wypełnienia żarówek (azot, argon, krypton) dodaje się śladowe ilości pierwiastków chemicznych z grupy halogenów (np. jod, brom), dzięki którym inicjowany jest tzw. halogenowy cykl regeneracyjny opisany poniżej.

                            Parujący ze skrętki wolfram łączy się z halogenem tworząc cząsteczki halogenków wolframu, które w przeciwieństwie do wolframu nie osadzają się na ściankach bańki a pozostają w formie gazowej. Warunkiem, aby nie następowała kondensacja jest odpowiednio wysoka temperatura ścianki bańki (>250oC) (...)
                            Tak więc zmniejszenie natężenia żarówki w światłach mijania, które u Pandzika świecą jako dzienne (do wartości o których rozmawialiśmy) może spowodować ich "ściemnianie" się dużo szybciej niż to przewiduje producent.
                            Pozdrawiam,
                            Michał

                            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                            Komentarz

                            • natash
                              RS
                              • 2011
                              • 2599

                              Panowie przeczytałem cały wątek i mam mentlik.

                              Czym różni się tryb amerykański od skandynawskiego?

                              Jak działa doświetlanie zakrętów i czy różnie w trybach wymienionych powyżej?

                              Jak to działa z czujnikiem deszczu i zmierzchu?

                              Komentarz

                              • andrzej1962
                                L&K
                                • 2010
                                • 1306
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                Zamieszczone przez natash
                                Panowie przeczytałem cały wątek i mam mentlik.

                                Czym różni się tryb amerykański od skandynawskiego?

                                Jak działa doświetlanie zakrętów i czy różnie w trybach wymienionych powyżej?

                                Jak to działa z czujnikiem deszczu i zmierzchu?
                                - w trybie US światła możesz wyłączyć jak zaciągniesz ręczny w skandynawskim nie,
                                - doświetlanie włączysz za pomocą Vaga inaczej IMO się nie da, prawdopodobnie działa i w tym i w tym,
                                - czujnika nie mam do Ci nie podpowiem, ale IMO też bez Vaga nic nie zrobisz

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  Dzięki.

                                  Ale ogólnie jak działa doświetlanie zakrętów?

                                  Komentarz

                                  • cysterniarz
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 1887
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    Zamieszczone przez natash
                                    Ale ogólnie jak działa doświetlanie zakrętów?

                                    Komentarz

                                    • andrzej1962
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1306
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                      Zamieszczone przez cysterniarz
                                      Zamieszczone przez natash
                                      Ale ogólnie jak działa doświetlanie zakrętów?
                                      http://www.youtube.com/watch?v=TG75O...eature=related
                                      no i wszystko jasne

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        nawet nasi są:
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • tomcio2011
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 25

                                          Przeczytałem wątek, a potem zadzwoniłem do ASO w Białej Podlaskiej z pytaniem, czy mogą mi ustawić halogeny przeciwmgielne w trybie amerykańskim (pokrętło w pozycji 0 i bez pozycyjnych z tyłu) jako światła do jazdy dziennej. Odpowiedź była taka, że nie, bo to nielegalne. Uzasadnienie było takie, że halogeny nie mają homologacji na używanie ich jako świateł dziennych (znane już z wątku).
                                          Zapytałem więc, co oni w takiej sytuacji mają do zaoferowania.
                                          Pierwsza propozycja była taka, że mogą zamontować specjalne halogeny dwukloszowe/dwużarówkowe (nie łapcie mnie za słowo), mające stosowną homologację. Brzmiało nieźle, do momentu podania kosztu. Jeden taki "dwużarówkowy" halogen to wydatek rzędu 800 PLN! O koszt robocizny nawet nie pytałem.
                                          Na moje oburzenie, że to strasznie drogo, padła propozycja numer dwa. Ustawienie trybu amerykańskiego na światłach mijania. Aby to zrobić, ASO musi podobno zainstalować dodatkowy przekaźnik/przełącznik, który kosztuje 300 PLN. Do tego dochodzą ustawienia i jakieś modyfikacje w bezpiecznikach, co kosztuje dodatkowo 150 PLN. Razem 450 PLN.
                                          Co Wy na to? Spotkał się ktoś już z taką propozycją? Skoro oni chcą za to 450 PLN, to znaczy, że można to zrobić realnie za jakieś 200-300 PLN.

                                          Jeszcze jedno pytanie. Czy jest ktoś z lubelskiego, kto mógłby mi włączyć tryb amerykański w halogenach przeciwmgielnych + redukcja natężenia światła (mimo, że to nielegalne)?
                                          Z góry dziękuję za odzew. Pozdrawiam
                                          Mało kto myśli tak o Tobie,
                                          jak Ty myślisz sam o sobie.

                                          Komentarz

                                          • natash
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2599

                                            Jaka jest realna oszczędność (paliwa, żarówek, itd itp) przy używaniu halogenów zamiast świateł mijania jako dziennych?

                                            Komentarz

                                            • tomcio2011
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 25

                                              Zamieszczone przez natash
                                              Jaka jest realna oszczędność (paliwa, żarówek, itd itp) przy używaniu halogenów zamiast świateł mijania jako dziennych?
                                              Aż tak się tym nie interesowałem. Co do żarówek, to koszt zakupu łatwo sprawdzić w sklepie. Co do żywotności żarówek halogenowych świecących z mocą np. 50%, to pewnie doświadczenie pokaże, czy będą się szybko (szybciej niż żarówki do świateł mijania) przepalać. Może ma już ktoś jakieś doświadczenia w tek kwestii?

                                              Mi chodziło raczej o wykorzystanie świateł przeciwmgielnych, które przeze mnie są praktycznie nieużywane. Dodatkowo, przy ustawieniu ich w trybie amerykańskim do jazdy dziennej mam dodatkową opcję wyboru, gdy na przykład przepala mi się jakaś żarówka świateł mijania.
                                              Mało kto myśli tak o Tobie,
                                              jak Ty myślisz sam o sobie.

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                tomcio2011,

                                                przecież tryb amerykański na światłach mijania to IMHO 0 PLN, bo wystarczy zakodować.
                                                Chyba, że chcesz wygasić tył, ale moim zdaniem się nie da bez ikony o przepalonej żarówce.
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                • tomcio2011
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 25

                                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                                  tomcio2011,

                                                  przecież tryb amerykański na światłach mijania to IMHO 0 PLN, bo wystarczy zakodować.
                                                  Chyba, że chcesz wygasić tył, ale moim zdaniem się nie da bez ikony o przepalonej żarówce.
                                                  Jeśli tryb amerykański, to właśnie z wygaszonym tyłem i bez całej choinki wewnątrz. W ASO chcą za to 450 PLN.

                                                  A Ty jak masz ustawione światła? Tyle, że Ty masz O2 FL, to u Ciebie jest inaczej.
                                                  Mało kto myśli tak o Tobie,
                                                  jak Ty myślisz sam o sobie.

                                                  Komentarz

                                                  • conan
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 546

                                                    Nie bijcie jak zadaje to samo pytanie ale ten wątek jest tak namieszany że się pogubiłem.
                                                    Chciałbym w mojej o2 przed liftem włączyć "nie legalne" halogeny jako światła do jazdy dziennej ale:
                                                    - tak żeby nie świeciły się postojowe z przodu i tyłu
                                                    - zmniejszona moc świecenia
                                                    - no i co znaczy że gasną po zaciągnięciu ręcznego ? ( staje na światłach zaciągam ręczny i te światła gasną ? jak tak to czy da się to pominąć )
                                                    Moja skodzinka o2
                                                    Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...